بازدید از تنها آسیاب آبی انار

بازدید از تنها آسیاب آبی انار

روز سه شنبه مورخ 1394/1/18 کارشناس گروه های آموزشی به همراه کارشناس آموزش متوسطه دوم و سرگروه محترم آموزشی جغرافیا و  زمین شناسی از تنها آسیاب آبی انار بازدید کردند.

در مسیر رودخانه فصلی اسحاق آباد انار (که این رود از ارتفاعات شهربابک سرچشمه می گیرد) یک آسیاب بسیار قدیمی با قدمت بیش از یکصد سال خودنمایی می کند که یادگاری از نیاکان ما در زمینه استفاده از انرژی آب می باشد.این اثر بیانگر تلاش خستگی ناپذیر مردم این دیار می باشد که با فکر و ابتکار خود در پهندشت این کویر برهوت توانستند با استفاده از نیروهای موجود در طبیعت یکی از نیازهای اساسی خود را برطرف نمایند.

ولی متاسفانه امروز این اثر دور از چشم مسئولان میراث فرهنگی مورد سواستفاده سودجویان ناآشنا به فرهنگ و میراث اجدادی قرار گرفته که این اثر را به کوره ذغال سوزی تبدیل کرده اند و بخش هایی از سقف و تنوره آسیاب و راهروی ورودی آن را تخریب و همچنین ابنیه اطراف آن را به زباله دانی تبدیل کرده اند.

همچنین باغ مجاور این بنا به محل تجمع زباله تبدیل شده است که جای نگرانی و تاسف است.

در خاتمه توصیه می شود که مراکز آموزشی جهت برقراری ارتباط فرهنگی نسل امروز با میراث نسل گذشته با توجه به برنامه آموزشی و محتوای کتاب های درسی مرتبط با این موضوع بازدید علمی برگزار نمایند.




:: موضوعات مرتبط: متوسطه دوم , ,
|
امتیاز مطلب : 186
|
تعداد امتیازدهندگان : 38
|
مجموع امتیاز : 38
نویسنده : حلاجی زاده
تاریخ : سه شنبه 18 فروردين 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: